»Kultura, v kateri ljudje čutijo pripadnost, ni naključje. Je odločitev – in vsak dan nova izbira zavedanja.«
V zadnjih 20ih letih sem imela priložnost sodelovati z več sto organizacijami in izvedla številne delavnice o vodenju, dobrem počutju, vrednotah, komunikaciji in učinkovitosti.
Vsakič znova sem opazila navdušenje, energijo in željo po spremembi – a tudi nekaj, kar me je začelo vedno bolj nagovarjati: po nekaj urah navdiha se življenje v podjetjih hitro vrne v ustaljene tirnice.
Zato sem se odločila, da za leto 2026 odprem novo poglavje. Želim delati z organizacijami, ki si resnično želijo trajnih sprememb – ne zgolj “lepe delavnice”, ali pa nekaj, da »pokrijejo promocijo zdravja«, temveč konkretne rezultate: manj stresa, več povezanosti, boljše vodenje, manj fluktuacije, več zavedanja in več smisla pri delu.
Letni program partnerstva dobrega počutja in kulture uspešnosti 2026 je zasnovan kot partnerska pot, v kateri skupaj rastemo, spremljamo napredek in gradimo kulturo, ki se ne meri v urah, ampak v učinkih, ki ostanejo. Program je zasnovan kot celostna pot razvoja kulture, odnosov in dobrega počutja v organizaciji. Temelji na razumevanju, da resnične spremembe zahtevajo čas, zaupanje in postopno gradnjo novih navad. Zato smo za leto 2026 pripravili celoletni program, ki omogoča, da se učinki postopno prenesejo v vsakodnevno prakso.


Cilji programa
Cilje programa bomo definirali skupaj po ACP analizi, navadno pa se usmerjajo v področja, kot so:
– razvijati kulturo zaupanja, sodelovanja in medsebojnega spoštovanja,
– zmanjševati stres, absentizem in izgorelost,
– povečati motivacijo, pripadnost in zadrževanje talentov,
– spodbujati osebno odgovornost za dobro počutje in
– krepiti vlogo vodij kot nosilcev pozitivne kulture.
Pristop – metode dela
Program se začne z uvodno pripravljalno fazo, v kateri izvedemo analizo obstoječega stanja v organizaciji. Pri tem napovemo izvedbo ACP analize (aktivacija celostnega potenciala posameznika), ki služi kot osnova za oblikovanje individualiziranega programa za dotično organizacijo. Na podlagi ugotovitev skupaj z naročnikom določimo ključne prioritete in cilje, ki jih v nadaljevanju spremljamo skozi leto.
Poleg skupinskih vsebin in mesečnih tematskih srečanj program vključuje tudi do 5 ur individualnih posvetov mesečno, namenjenih vodjem ali ključnim sodelavcem. Ti pogovori omogočajo poglobljeno delo na konkretnih izzivih, sprotno prilagajanje programa in neposredno podporo pri uvajanju sprememb v prakso.
Individualni posveti so namenjeni tudi spremljanju napredka, krepitvi vodstvenih kompetenc ter usklajevanju med osebno in organizacijsko vizijo uspeha.
Udeleženci so v proces vključeni tudi skozi samostojno refleksijo in branje, saj program spodbuja notranje raziskovanje in osebni razvoj. Zaposleni lahko skozi knjigo Kako lažje preživeti vsak dan 8 ur v službi? ter z uporabo Kartic vrednot in Dnevnika hvaležnosti sami odkrivajo svoje vrednote, razmišljajo o lastnih izzivih ter utrjujejo spremembe v vsakdanjem delu.
Primer skozi vsebino
-
Zadrževanje talentov z močjo vrednot
Ključni cilj: zmanjšati fluktuacijo in povečati pripadnost zaposlenih.
Pristop:
- Ugotavljanje zadovoljstva zaposlenih,
- Povezovanje zaposlenih med seboj
- Iskanje situacij, kjer zaposleni potrebujejo podporo
-
Zmanjševanje absentizma z zdravimi navadami in ravnovesjem
Ključni cilj: manj bolniških dni, več prisotnosti in energije.
Pristop:
- program “Dobro počutje na delovnem mestu” (avtorsko področje), mikro ukrepi (hidracija, mikro gibalne pavze, ergonomija, psihološka varnost), vodenje skozi podatke (spremljanje in evalvacija).
-
Obvladovanje stresa in krepitev odpornosti
Ključni cilj: več psihološke stabilnosti, manj izgorelosti in bolniških odsotnosti.
Pristop:
- kombinacija izobraževanj, refleksij, kartic vrednot in Dnevnika hvaležnosti,
- personalizirane aktivnosti po oddelkih,
- interno usposabljanje “Wellbeing ambasadorjev”.
-
Krepimo kulturo sodelovanja in podporne komunikacije
Ključni cilj: manj nesporazumov, več zaupnosti, bolj povezani timi.
Pristop:
- analiza komunikacijskih vzorcev,
- delavnice o stvarnem in čustvenem dialogu (tvoje avtorske vaje),
- spremljanje sprememb skozi vrednote in refleksije.
Primer vsebinske strukture programa skozi leto
| Mesec | Tema | Ključni cilj |
| Januar | ACP analiza | Identifikacija močnejših in šibkejši področij in oblikovanje programa dela. |
| Februar | Komunikacija in zaupanje | Uskladiti komunikacijske navade z vrednotami. |
| Marec | Obvladovanje stresa | Prepoznati sprožilce in uvajati mikro-prakse sproščanja. |
| April | Dobro počutje v praksi | Uvajanje gibanja, hidracije, ravnovesja in mikro odmorov. |
| Maj | Vrednote in motivacija | Povezati osebne in organizacijske vrednote. |
| Junij | Vodje kot ambasadorji kulture | Krepiti vodstvene kompetence in zgled. |
| September | Ponovna integracija po dopustih | Reset rutine in ponovni zagon. |
| Oktober | Zadrževanje talentov in pripadnost | Oblikovati notranje programe, ki povezujejo. |
| November | Notranji mir in odpornost | Tehnike za samoregulacijo in psihološko stabilnost. |
| December | Refleksija in zahvala | Povzetek doseženih rezultatov in priporočila za naprej. |
Zaključek
Program je priložnost za organizacije, ki želijo sistematično vlagati v dobro počutje, odnose in trajnostno učinkovitost. Z združevanjem znanstvenih spoznanj in praktičnih pristopov gradimo okolje, v katerem zaposleni delujejo z več energije, povezanosti in smisla.
Investicija v partnerstvo
Program vključuje celostno leto sodelovanja, ki združuje analize, seminarje, delavnice in individualna podporo za uvajanje vsebine v prakso.
Vsaka organizacija prejme tudi avtorske pripomočke: knjigo Kako lažje preživeti vsak dan 8 ur v službi?, Kartice vrednot ter Dnevnik hvaležnosti, ki služijo kot podpora pri utrjevanju sprememb, refleksiji in osebni rasti zaposlenih.
Celoten program znaša 17.300,00 EUR in je zasnovan kot celota, saj le tako omogoča doseganje trajnih rezultatov in resničnih sprememb v organizacijski kulturi.
Za program je odgovorna
doc. dr. Zinka Kosec, spec. org.–manag., ki je svetovalka, predavateljica in raziskovalka s področja vodenja, psihologije dela, komunikacije in organizacijske kulture. Več kot dvajset let sodeluje s podjetji pri razvoju ljudi in vodenja ter pri oblikovanju organizacijskih kultur, ki temeljijo na zaupanju, zdravju in učinkovitosti. Njeno strokovno delo povezuje znanstvena spoznanja, praktične pristope in avtentičen človeški stik. Je avtorica več knjig in andragoških orodij (Kartice vrednot, Dnevnik hvaležnosti), ki jih uporablja v programih za osebni in organizacijski razvoj. Verjame, da je uspešna organizacija tista, ki zna uravnotežiti delovne cilje in dobro počutje ljudi – ter da se prava učinkovitost začne tam, kjer ljudje delajo v skladu s svojimi vrednotami in občutkom smisla.
Za več informacij prosimo napišite mail na zinka@korporativni-velnes.si ali pokličite na 040 416 749.
